wtorek, 19 lipca 2011

Tarta serowo-jagodowa

Sezon na jagody zaczął się teoretycznie dość dawno, ale mimo szczerych chęci i wyprawy do lasu pierwszy raz wróciłam z niczym. Owoce na tarte kupiłam przypadkowo w Lginiu nad wodą. I tak na drugi dzień powstała tarta jagodowa.




Składniki na tarte w formie o średnicy 25cm:
  • 3/4 kostki masła  
  • 1,5 szklanki mąki
  • pół łyżeczki soli 
  • 5 łyżeczek  mleka 
  • 2 łyżeczki cukru pudru 
  • 2 żółtka 
 Składniki na krem mascarpone:
  • opakowanie serka mascarpone u mnie 250g
  • 3 płaskie łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 łyżczka ekstraktu waniliowego
  • 3 łyżeczki cukru pudru
Pozatym:
  • jagody - według uznania
  • 2 łyżki cukru pudru


Z podanych składników zagniatamy ciasto. Jest to lekko zmodyfikowany przez mnie przepis francuza Pierra Herme który zasięgnęłam z http://mojewypieki.blox.pl , jednak ciasto nadal pozostaje lekko słone i gdyby komuś nie pasowało to moza ową sól wyeliminować. Ciasto owijamy folią aluminiową i odstawiamy do lodówki na conajmniej 2 godziny. Tak schłodzone cisto należy rozwałkować i ułożyć w formie. Przydatne tu są porcelanowe kulki lub sucha fasola. rozkładamy je wzdłuż brzegów by przy pieczeniu nie spłynęły do środka. Nakłuwamy widelcem ciasto. Pieczemy w 200 stopniach przez 35 minut po czym zdejmujemy fasole lub kulki i podpiekamy 5-10 minut. Ważne jest by doglądać ciasta w piekarniku bo mi mimo nakłuwania i tak się wybrzuszyło po jakiś 15 minutach i musiałam je "ratować" :). Dopiero po ostygnięciu wyjmujemy tarte z blaszki bo mają to do siebie ze gdy są ciepłe lubią pękać. Wstawiamy do lodówki na 10 minut by się schłodziła. W tym czasie możemy zrobić krem mascarpone. Wszystkie składniki mieszamy. Ja zrobiłam to widelcem, bo masy było niedużo. Rozsmarowywujemy serek. Jagody płuczemy zimną wodą. Czekamy aż woda odciekanie. Obsypujemy cukrem pudrem i mieszamy aby stożył na owocach niewidoczną mgiełkę. Takie jagody wysypujemy na tartę. 

Tarta smakuje najlepiej prosto z lodówki :P



Smacznego :)

3 komentarze: