niedziela, 21 sierpnia 2011

Ciasto maślankowe

Oczywiście Every Cake You Bake ( http://everycakeyoubake.blogspot.com/2011/08/kwadraty-maslankowe-z-wisniami.html) jak zwykle wie co lubię najbardziej. Przepis zaczerpnięty właśnie od niej, lecz minimalnie zmieniony. Długo się nie zastanawiałam, wiedziałam ze muszę go wypróbować. Polecam!



Składniki na ciasto:
  • 200g mąki
  • 100g cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • pół margaryny
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
Z podanych składników zagniatamy ciasto. Rozwałkowujemy i wkładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia (u mnie 21 na 21). Pieczemy 15 minut w 180 stopniach. Ciasto ma wtedy żółtawy polor. Nie warto czekać aż się przyrumieni bo będzie brzydko wyglądało przy śnieżnobiałej masie. 

Składniki na masę:
  • 700ml maślanki
  • 300ml śmietanki 30%
  • 100g cukru
  • 7-8 łyżeczek żelatyny


Żelatynę rozpuszczany w połowie szklanki ciepłego mleka. Mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Minimalnie możemy schłodzić w lodówce. Ważne jest żeby była w identycznej lub trochę niższej temperaturze co maślanka. Ja się przyznaje za pierwszym razem zrobiły mi się gluty. Maślankę mieszamy z cukrem. Następnie łączymy z żelatyną. Ubijamy kremówkę i łyżką mieszamy z naszą maślanką. Zalewamy na ciasto i odstawiamy do lodówki. U mnie było z żelowane i gotowe do spożycia po jakiś 4 godzinach. 

Składniki na kisiel wiśniowy:
  • 1/3 opakowania mrożonych wiśni
  • 2 łyżeczki skrobi ziemniaczanej
  • 5 łyżeczek cukru 
Wiśnie z łyżką wody stawiamy na ogień. Dodajemy cukier. Po chwili (jeszcze przed zagotowaniem) odlewamy połowę szklanki soku z którym mieszamy mąkę ziemniaczaną. gdy wiśnie trochę poddusimy mozemy dodać zawartość szklanki. Doprowadzamy do zagotowania. Ozdabiamy ciasto.

 Ciasto zaliczam do grupy moich ulubionych. Wybaczam mu nawet historie z glutami z żelatyny :)

Smacznego :)




11 komentarzy:

  1. Bajeczne :-) To musi być przepyszne! A ile uroku dodał ten kisiel wiśniowy na wierzchu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też wychodzą mi czasem gluty, ale to najczęściej przez nieuwagę ;P ciasto wygląda ślicznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Pati! Po raz pierwszy jestem u Ciebie, ale ciasto wygląda, rzeczywiście, fantastycznie! Też bardzo lubię Komarkę :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto prezentuje się przepysznie ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Pati, cieszę się, że mamy podobne smakowe gusta :) I gratuluję, że dałaś radę z żelatyną ;D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń