czwartek, 4 sierpnia 2011

Ciasto jogurtowo-winogronowe

Idealny deser. Nie jest zbyt słodki, właśnie taki jak lubię. Masa jogurtowa w odwecie wszystkim śmietanowym i budyniowym. Po prostu coś innego :).



Składniki na ciasto do tortownicy o średnicy 24cm:
  • pół kostki masła
  • szklanka cukru
  • szklanka mąki
  • 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • szczypta soli 
Masło ucieramy z cukrem. Dodajemy mąkę ziemniaczaną i jajka. Do takiej masy stopniowo wsypujemy mąkę i sól. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 25 minut w temperaturze 180 stopni.



Składniki na masę jogurtową:
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • 1,5 kubeczka dużego jogurtu naturalnego 
  • niecałą szklanka śmietanki kremówki 
  • 4 łyżki cukru 
Żelatynę rozpuszczamy w 2 łyżkach letniej wody. Mieszamy z jogurtem. Ubijamy śmietankę na sztywno. Mieszamy z jogurtem. Tak powstałą masę nakładamy na chłodny spód ciasta. Dobrze jest odstawić na jakieś 2 godzinki do lodówki (ja tego nie zrobiłam dlatego winogrona się trochę podtopiły :P) Winogrona przecinamy na pół i oczyszczamy z pestek. Układamy na masie jogurtowej. Zalewamy tężejącą galaretką zielonego koloru - u mnie agrestowa. Czekamy kilka godzin aż wszystko ślicznie stężeje.Wyjmując z tortownicy boki ozdobiłam wiórkami kokosowymi, ale widziałam podobne ciasto z płatkami migdałowymi właśnie taki mi się marzyło lecz niestety brak składników zaważył :P.



Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Na prawdę coś innego i inspirującego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne, szczególnie z tym zielonym wierzchem. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie fajne :) wygląda bardzo orzeźwiająco

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooooooo to jest to, czego szukałam. Właśnie dojrzewają mi winogrona, wprawdzie fioletowe, ale zmiana koloru chyba nie przeszkadza :)

    OdpowiedzUsuń